ری دایرکت نسخه با یا بدون www در جوملا

در صورتی که با سئو سایت های جوملایی آشنایی داشته باشید احتمالا عبارت ری دایرکت از نسخه با www به نسخه بدون www و یا برعکس را شنیده اید.برای توضیح بیشتر این نکته باید عرض کنیم که شما در مرورگر ،سایت خود را به دو صورت می توانید ببینید یعنی می توانید قبل از نام سایت خود عبارت.www را استفاده کنید و یا قیبل از آن عبارت //:http را انتخاب کنید.(یا https) مانند "www.sitevaseo.ir و یا http://sitevaseo.ir .هر دو این عبارت ها به یک آدرس و یک وب سایت رجوع می کنند .

برخی سیستم ها نظیر وردپرس به صورت خودکار امکان ری دایرکت کردن به این دو را فراهم میکند اما جوملا چنین نیست و این کار باید به صورت دستی انجام شود .

با جستجوی عبارت سئو در جوملا وب سایتهای فراوانی را مشاهده خواهید کرد که این موضوع را توضیح داده و راهکار آن را ذکر کرده اند اما در اکثر وب سایت های فارسی اشتباه تایپی در ارائه راهکار برای این مورد وجود دارد که کاربران را گمراه می کند و نمی توانند از این قابلیت ساتفاده کنند .در بسیاری از مقالات کدی که وب سایت را از وضعیت www به بدون www ری دایرکت می کند به این صورت که در زیر مشاهده می کنید نوشته شده است و از کاربران می خواهد که کد را دقیقا به همین صورت در قابل htaccess. وارد کنند.در صورتی که کد را به همین شکل در سایت وارد کنید به درستی کار نخواهد کرد.که در زیر توضیح صحیح داده شده است.

 RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.sitename.ir [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://sitename.ir/$1 [L,R=301]

می بینیم که سه خط کد برای این عمل در بالا نوشته شده است.نکته انحرافی در این مطلب که بسیاری از سایتها در مقالات خود به آن توجه نکرده اند و کاربران را به اشتباه انداخته اند این هست که نیازی به اضافه کردن سطر اول در کدهای بالا نیست.درواقع سطر اول در داخل فایل httaccess. از قبل نوشته شده است و نیاز به اضافه کردن آن نیست و تنها دو خط پایین باید بعد از محلی که کد خط اول نوشته شده است اضافه شوند.

در صورتی که این اقدام را به درستی انجام داده باشیم در صورتی که آدرس دامنه سایت را با www وارد کنید پس از اینتر کردن مرورگر به صورت اتوماتیک سایت را بدون www نمایش می دهد.کد مشابهی نیز وجود دارد که برای ری دایرکت از بدون www به با www می باشد.

 

نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری

مقالات و مطالب مرتبط

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت و سئو

طراحی سایت تهران

طراحی سایت

طراحی سایت در رباط کریم 

بهینه سازی صفحات وب سایت

اکسپایر شدن دامنه های سایت

آموزش طراحی سایت

افزایش رتبه الکسازی سایت

افزایش حجم دیتابیس در جوملا

افزایش سرعت سایت

طراحی سایت در اسلامشهر

طراحی سایت در رباط کریم

طراحی سایت به زبان انگلیسی

طراحی سایت در ترکیه

 

 

 


آخرین مطالب

درباره سایت

این سایت در تاریخ 5 فروردین 1399 به روزرسانی شد و با قالب و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت.در وب سایت جدید سعی شده است تجربه های مفید وارزشمند این مجموعه در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت روزانه و هفتگی در سایت درج شود تا علاقه مندان برنامه نویسی ،طراحی سایت و سئو از مقالات ما استفاده کنند.


 

سایر خدمات

بیش از 90 درصد فعالیت مرکز طراحی سایت تهران در حوزه طراحی سایت و خدمات سئو هست. بااین‌حال ما درزمینهٔ تعمیر کامپیوتر و دوربین مداربسته و شبکه های کامپیوتری نیز فعالیت داریم.