مشکلی که احتمالا اکثر کاربران و ادمین های سایت ها با آن مواجه شده اند بلاک شدن آی پی آنها در حین استفاده از پنل های سایت می باشد.در مواقعی که کاربر سایت برای ورود به قسمت ادمین یا پنل سایت چندین بار از نام کاربری و پسورد اشتباه استفاده کند به احتمال زیاد فایروال های سرورهای هاستینگ ،کاربر مورد نظر را عامل محاجم یا مزاحم در نظر گرفته و ای پی شخص مورد نظر را بلاک کند.البته لزوما وارد کردن نام کاربری و پسورد موجب بلاک شدن ای پی نمی شود .برای مثال در صورتی که چندین سایت داشته باشید و مدام از پنل های کاربری یک سایت به سایت دیگری مراجعه کنید ممکن است توسط هاستینگ بلاک شوید.سیاست های بلاک ای پی در هاستینگ ها مختلف متفاوت می باشد و هاستینگ ها ممکن است هر یک تنظیمات خاصی برای بلاک کردن ای پی ها و سیستم های مزاحم و مشکوک داشته باشند.
در صورتی که این مشکل برای شما پیش بیایید ،سایتهای بر روی هاستینگ مورد نظر برای شما نمایش داده نخواهند شد.برای رفع این مشکل در صورتی که آپی داینامیک داشته باشید بایستی یک بار مودم خود را خاموش و مجدد روشن کنید تا مودم ای پی جدیدی دریافت کند و یا با ارسال درخواست رفع انسداد به سرور هاستینگ ای پی خود را از لیست بلاک ها خارج کنید.در صورتی که آی پی داینامیک داشته باشید بایستی حتما درخواست رفع انسداد به هاستینگ مورد نظر ارائه دهید و یا منتظر باشید مدت زمان بلاک کردن آی پی شما به پایان برسد.
نویسنده مطلب: مهندس مرتضی خیری
مقالات و مطالب مرتبط